5/5 - (1 امتیاز)

در این پست قصد بررسی آزمون تومر قسمت دوم را درایم اگرقسمت اول را مطالعه نکردید میتونید اینجا را کلیک کنید

دیپلما

آزمون تومر دیپلمابه معنی داشتن مهارت کامل زبان ترکی استانبولی بوده و از لحاظ اعتبار هیچگونه محدودیت زمانی ندارد.

سرتیفیکا

مدرک سرتیفیکا تومر بر خلاف دیپلما اعتبار محدودی دارد و اعتبار آن پس از 6 الی 24 ماه به پایان می‌رسد. مدرک سرتیفیکا دو سطح مختلف دارد که به صورت مقدماتی (Temel) و متوسط (Orta) شناخته شده هستند. اعتبار سرتیفیکا مقدماتی تنها 6 ماه است و باید حداقل نمره B2 را برای دریافت این مدرک کسب کنید. سطح متوسط اعتبار دو ساله دارد و داوطلب برای دریافت این مدرک باید سطح زبان ترکی خود را به نمره B1 برساند.

سطح‌های مختلف آزمون تومر

امتحان تومر از لحاظ کیفیتی و مهارت، سطوح مختلفی دارد که با حروف و اعداد لاتین مشخص می‌شود. اگر از داوطلبان امتحان تومر هستید باید بدانید که چه امتیازی را در این امتحان کسب کنید تا مدرک تومر شما برای اهدافتان مناسب باشد. دانشگاه‌های کشور ترکیه به نمره امتحان تومر توجه ویژ‌ه‌ای دارند اگر دانشجویی حداقل نمره تومر مورد نظر آن‌ها را نداشته باشد، نمی‌تواند در دانشگاه ادامه تحصیل دهد. در این بخش از مطلب قصد داریم تا سطوح مختلف امتحان تومر را معرفی کنیم.

سطح پیشرفته C1 و C2

کسانی که مدرک تومر خود را در چنینی سطحی دریافت می‌کنند، یعنی مهارت بسیار بالایی در زبان ترکی دارند. C1 به این معناست که فرد مهارت بالایی هنگام صحبت کردن در موضوعات مختلف دارد و خیلی روان می‌تواند به زبان ترکی صحبت کند. افرادی که نمره C2 را درمدرک تومر خود دارند، می‌توانند با زبان ترکی راجع به موضوعات علمی صحبت کنند. این سطح بیشترین نمره در آزمون تومر است که نشان می‌دهد فرد داوطلب می‌تواند همانند زبان مادریش، به زبان ترکی صحبت کند.

سطح متوسط B1 و B2

این سطح نشان می‌دهد که فرد توانایی صحبت کردن برای انجام کارهای روزانه را دارد و به راحتی می‌تواند با افراد ترک زبان ارتباط برقرار کند. B2 نمره خوبی در این سطح است که وجود آن در مدرک، به داوطلب پذیرش دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا در دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کنند.

سطح مبتدی A1 و A2

کسانی که در این سطح از زبان ترکی قرار دارند، می‌توانند مکالمات ساده را انجام دهند یا به سوالات ساده روزمره پاسخ بدهند. دانش این افراد در زبان ترکی بسیار محدود است و فقط توانایی صحبت کردن در موضوعات خیلی ساده را دارند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط