5/5 - (1 امتیاز)

در این پست قصد بررسی گم شدن پاسپورت ترکیه و راهکارهای حل مشکللات پیش آمده را داریم پس با ما همراه باشید

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر کسی در سفر خارجی بیفتد گم شدن پاسپورت می باشد. این اتفاق ممکن است برای هر توریستی در هر سفر خارجی پیش بیاید و به طور کل افرادی که به سفر خارجی می‌روند باید مواظب پاسپورت خودشان باشند. اما به ‌هر حال در شرایط خاصی دست ‌پاچه شدن و یا فراموش کردن پاسپورت ممکن است در نهایت باعث گم شدن پاسپورت شود که می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد در سفر ایجاد نماید یا به طور کل کشور هایی که توریست می پذیرند حساسیت بسیار زیادی روی هویت افراد و پاسپورت داشتن آن ‌ها دارند.

اگر شما با تور سفر کرده‌اید جای نگرانی نیست زیرا اطلاعات شما در تور وجود دارد اما اگر شما خودتان به کشوری سفر کردید پس از گم شدن پاسپورت، باید حتماً تدابیر امنیتی بسیار زیادی را انجام دهید و باید مراحل صدور یک پاسپورت ترکیه جدید را برای خودتان انجام دهید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی در آن کشور بمانید و پس از تمام شدن مهلت پاسپورت خود و پس از انجام کار خود را به راحتی و بدون هیچ مشکلی به کشور خودتان بازگردید و در کشور مقصد دچار هیچ‌ گونه مشکل و یا دردسری نشوید و قوانین آن کشور شماره گیر می اندازند.

اقدامات امنیتی برای جلوگیری از گم شدن پاسپورت

به طور کل اگر شما دچار نگرانی ‌های ذهنی در رابطه با گم شدن پاسپورت خودتان هستید و می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید از پاسپورت خودتان محافظت کنید این پاراگراف را بخوانید. توجه نمایید که اگر شما با تور به کشور ترکیه سفر می کنید برای جلوگیری از گم شدن پاسپورت در ترکیه بهتر است که پاسپورت خودتان را در گاو صندوق هتل نگهداری کنید و به‌ هیچ‌ وجه با خودتان حمل نکنید. به خصوص اگر شما با تور استانبول سفر می‌کنید و در شهر استانبول سکونت دارید به دلیل این ‌که این شهر بسیار شلوغ می باشد حتماً پاسپورت خودتان را در داخل هتل نگهدارید. اما اگر به هر دلیلی شما با انجام تمام نکات امنیتی لازم باز هم بسفر و خودتان را در ترکیه گم کردید در مرحله اول باید از هتل مورد نظر خودتان بخواهید تا به پلیس کشور ترکیه اطلاع دهد و پس از این ‌که پلیس به منطقه آمد تمام اطلاعات کامل را در اختیار پلیس بگذرید و به او بگویید که چه اتفاقی افتاد که پاسپورت شما گم شد. همچنین به مسافرانی که به کشور های خارجی می‌روند توصیه می‌شود که حتماً یک کپی رنگی از پاسپورت خودشان داشته باشند تا در صورت گم شدن پاسخ بتوانند آن را در اختیار پلیس قرار بدهند و بتوانند اطلاعات پاسپورت خودشان را همراه داشته باشند تا پلیس بتواند به بازیابی پاسپورت بپردازد. به طور کلی شما باید درست مانند اعضای بدن خودتان است پاسپورت خود در کشور های خارجی حفاظت کنید زیرا برخی از این کشور ها تنها دنبال بهانه‌ هایی هستند تا به مسافران ایرانی ضربه بزنند و شما باید حتماً با استفاده از اقدامات امنیتی مناسب از پاسپورت خود مراقبت نمایید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی به کشور خودتان بازگردید و از سفر خود لذت کامل را ببرید.

اقدامات مناسب پس از گم شدن پاسپورت

اما اگر به هر حال در شرایطی شما پاسپورت خود را گم کردید باید مراحل مختلفی را انجام دهید تا به بازیابی پاسپورت خودتان بپردازید. ما در ادامه مرحله به مرحله این مراحل برای شما توضیح خواهیم داد.

قبل از سفر خود را بیمه کنید

توجه نمایید که در هر شرایطی به شما پیشنهاد می‌شود که قبل از سفر، خودتان را بیمه نماید تا از هنگام وجود مشکلات مختلف بتوانید از خدمات بیمه استفاده نمایید. توجه نمایید که هنگام انتخاب بیمه و پرداخت هزینه بیمه حتماً این موضوع دقت نمایید که ماده گمشدنپاسپورت نیز در بیمه نامه شما ذکر می‌شود و در صورتی ‌که پاسپورت شما گم شود آن شرکت بیمه کننده به شما خدمات رسانی می کند و از شما پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید پاسپورت خودتان را بازیابی نمایید. پی در انتخاب بیمه دقت کنید.


به مقامات حقوقی آن کشور اطلاع دهید

اگر در سفر خود پاسپورت را گم کردید حتماً به پلیس و یا مراکز مربوطه آن کشور اطلاع بدهید که پاسپورت شما گم شده است. در این شرایط شما یک گزارش کاملاً رسمی را به کشور مقصد خودتان می‌دهید که دچار گم شدن پاسپورت شده‌اید و کشور مورد نظر نباید به شما مظنون شود. امروز به دلیل این ‌که اقدامات تروریستی در تعداد بسیار زیادی از کشور ها درحال انجام می‌باشد به طور کلی مقامات کشور های مقصد ممکن است که حساسیت بسیار زیادی روی افرادی که مدارکشان کامل نباشد داشته باشند و شما حتماً باید سعی نمایید که در مرحله اول و دقیقاً پس از این ‌که فهمیدید پاسپورت شما گم شد حتماً به پلیس آن کشور اطلاع دهید و شرح کامل ماجرا را برای او بگویید تا پلیس آن کشور مطمئن شود که شما سوءقصد خاصی ندارید و به صورت کاملاً قانونی به آن کشور رفته اید و او بدون هیچ مشکلی تنها می‌خواهید از این کشور بازدید کنید و بعد به کشور هایتان باز خواهید گشت.

به سفارت ایران در آن کشور مراجعه نمایید

قدم بعدی این است که شما به سفارت ایران در آن کشور مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید سریعاً به وب سایت‌های سفارت ایران در آن کشور مورد نظر مراجعه نمایید و در صفحه مخصوص سایت که برای این موضوع تعبیه شده است مفقودی پاسپورت خودتان را اعلام نمایید و فرم پرینت شده را بعداً به کنسولگری این کشور ارسال نمایید. همچنین شما می‌توانید به‌ صورت حضوری و بدون نیاز به رفتن به وب‌ سایت نیز به کنسولگری مراجعه فرمایید و بعد همان جا فرم را دریافت نمایید و پر کنید. توجه نمایید اگر شما کپی مدارک خود را نیز داشته باشید این موضوع برای شما بسیار مفید خواهد بود و بسیار به نفع شما می باشد.

مرحله آخر

بعد از این‌ که مراحل را گذراندید در صورت تایید شدن اطلاعات شما سفارت به شما یک پاسپورت موقت می دهد که می‌توانید تا پایان مدت ویزای خودتان از آن استفاده نمایید و بعد از این ‌که به کشور خود بازگشتید می توانید به راحتی اقدام به صدور پاسپورت جدید نمایید و دوباره به سفر های خارجه خودتان ادامه دهید. به طور کلی ما در این متن سعی نمودیم که شما را با اقداماتی که نیاز است بعد از گم شدن پاسپورت انجام دهید آشنا ساختیم، امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و به شما کمک کرده باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط