4.8/5 - (5 امتیاز)

موسیقی محلی قبرس ترکی از طیف متنوعی از موسیقی محلی تشکیل شده است که تا حدودی تحت تأثیر موسیقی اصلی ترکیه است. ویولن ، طبل جام ، که در محلی به عنوان “داربوکا” شناخته می شود ، زورنا و طبل های دیگر به شدت در این مجالس مورد استفاده قرار می گرفت و تعداد زیادی از آهنگ های سنتی بر اساس این میراث ساخته شده است. فرهنگ ترکی قبرس همچنین شامل تنوع زیادی از رقص های محلی با تأثیرات مختلف ، از جمله نسخه های مختلف کارسیلاما ، سیفتتلی و زیبک است.

ارکست سمفونیک ایالتی قبرس شمالی از سال 1975 فعال است. Bellapais Abbey در کرنیا میزبان جشنواره های بین المللی موسیقی کلاسیک است و در سکوی مهم موسیقی کلاسیک مورد توجه قرار می گیرد. نیکوزیای شمالی ارکست شهرداری نیکوزیا خود را دارد که در مکان های باز مانند پارک ها و میادین اجرا می کند و همچنین جشنواره سالانه جاز شهر است. رویا تانر پیانیست ترک قبرسی است که به تحسین بین المللی دست یافته است.

شهرها و شهرهای ترکی قبرس به طور منظم جشنواره هایی را ترتیب می دهند که شامل اجرای خوانندگان و گروه های موسیقی محلی و بین المللی است. برخی از خوانندگان ترک قبرسی مانند Ziynet Sali و Işın Karaca در ترکیه به شهرت رسیده اند. گروه ترک قبرسی Sıla 4 موسیقی تولید کرد که برای هویت قبرس ترکی ضروری تلقی می شود و همچنین در ترکیه شهرت پیدا کرد. راک و پاپ در قبرس شمالی در بین مردم محبوب است ، از خوانندگان و گروههای مهم می توان به SOS و Fikri Karayel اشاره کرد.

 

منبع: wikipedia

جهت اقامت دائم در قبرس شمالی با ما در ارتباط باشید.

پست های مرتبط