4.7/5 - (7 امتیاز)

مهاجرت به قبرس شمالی جز آسان ترین و در دسترس ترین شرایط مهاجرت برای ایرانیان است.

قبرس شمالی کشوری است با جذابیت های طبیعی و مراکز تفریحی بسیار زیاد. این جذابیت ها به اضافه آب و هوای بسیار دلپذیر و هزینه های پایین زندگی به مقصدی برای مهاجرت انگلیسی ها و شهروندان اسکاندیناوی تبدیل شده است.

قبرس شمالی محیطی بکر و طبیعتی زیبا دارد و از طرف دیگر هزینه های زندگی در قبرس شمالی به نسبت کشورهای اروپایی باعث شده این کشور یکی از گزینه های متقاضیان مهاجرت باشد.

بسیاری از متقاضیان مهاجرت تمایل دارند با آگاهی از شرایط و ضوابط مهاجرت به قبرس شمالی، برای اخذ اقامت این کشور اقدام نمایند. مهاجرت به قبرس شمالی می تواند از طریق روش های مختلفی قابل انجام باشد که این روش ها به شرایط و علائق افراد وابسته است.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by KargarEstate (@kargar_estate)

 

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ویزای دانشجویی

یکی از راه های دیگر برای ورود به قبرس شمالی اخذ ویزای دانشجویی است. اقامت قبرس شمالی از طریق تحصیل می تواند به دانشجویان کمک کند تا با ورود به قبرس شمالی و فارغ التحصیلی شرایط آسان تری برای پیدا کردن کار داشته باشند. در طول دوران تحصیل هم به واسطه یادگیری زبان ترکی استانبولی و افزایش ارتباطات امکان کاریابی برایشان به مراتب راحت تر خواهد بود.

بسیاری هم دوست دارند که برای ادامه تحصیل به کشورهایی چون کانادا، آمریکا، استرالیا و کشورهای اروپایی دیگر بروند. برای این افراد اخذ پذیرش یک پروسه سخت خواهد بود. پس از اخذ پذیرش پروسه بسیار دشوارتر اخذ ویزا شروع خواهد شد.

در قبرس شمالی احتمال ریجکت شدن از طریق ویزای دانشجویی تقریبا نزدیک به صفر خواهد بود. یعنی تنها پروسه مهم اخذ پذیرش از دانشگاه است.

 

بیشتر بخوانید: هر آنچه قبل از خرید خانه در قبرس شمالی باید بدانید

 

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

کارآفرینی به عنوان یکی از روشهای شناخته شده در کشورهای مهاجرپذیر می باشد. در کشور قبرس شمالی هم می توان از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی اقدام به اخذ اقامت کرد.

برای ثبت شرکت در قبرس قوانینی وجود دارد. یکی از این قوانین تمکن مالی فرد متقاضی است. شخص برای ثبت شرکت لازم است مبلغ 150 هزار دلار را تا زمان ثبت شرکت در حساب شرکت بلوکه کند. پس از ثبت شرکت مبلغ 10 هزار دلار به عنوان دپوزیت در حساب باقی خواهد ماند. و مابقی به فرد متقاضی بازگردانده خواهد شد. پس از مدت 3 تا 6 ماه هم تنها 50 هزار لیر به عنوان دپوزیت در حساب می ماند و مابقی عودت داده می شود.

 


جهت مشاوره برای مهاجرت به قبرس شمالی با ما تماس بگیرید


 

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج

اقامت قبرس شمالی از طریق ازدواج با یک قبرسی امکان پذیر خواهد بود. اگر فردی با یک قبرسی ازدواج کند بعد از گذشت یکسال می تواند برای اخذ شهروندی اقدام کند.

اینکه با شهروندی فرد متقاضی موافقت بشود یا خیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل این است که به اداره مهاجرت قبرس شمالی ثابت کنید که ازدواج شما واقعی بوده است.

از طرفی به دلیل آنکه دین مردم قبرس شمالی اسلام است، بایستی فرد قبل از هر اقدامی به خوبی در این مورد تحقیق کند. تحقیق از این رو مورد نیاز است، که با قوانین ازدواج و طلاق این کشور به خوبی آشنا بشود.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ویزای کار

در بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر مقوله ای به نام اقامت از طریق ویزای کار وجود دارد. به طور مثال در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند، اتریش و … برنامه هایی تحت عنوان جذب نیروهای کار متخصص وجود دارد. این برنامه ها شامل کارگران، مهندسان و مدیران و … می شود.

در قبرس شمالی چنین برنامه هایی برای ورود مهاجران وجود ندارد.

کسانی که بخواهند از طریق ویزای کار در قبرس شمالی اقامت بگیرند باید ابتدا دارای اقامتی از انواع دیگر اقامت باشند (به استثنای ویزای توریستی). سپس به صورت آزمایشی به مدت 1 تا 3 ماه برای کارفرما فعالیت کنند. بعد از طی دوره آزمایشی که همراه با دریافت حقوق خواهد بود، هر دو طرف نسبت به همکاری بلندمدت تصمیم گیری می کنند.

افراد بسیاری هستند که در مورد شرایط ورود به قبرس شمالی با اخذ ویزای کار یا جاب آفر سوال دارند. اما باید بدانیم که کشورهای بسیار محدودی هستند که چنین برنامه ای را در سیستم مهاجرتی شان دارند. همچنین این برنامه هر روز شرایط دشوارتری را ایجاد می کنند.

اقامت از طریق جاب آفر در قبرس شمالی در حقیقت وجود ندارد. مگر اینکه فرد به واسطه ارتباطات با شرکت های حاضر در قبرس شمالی بتواند ثابت کند که برای شغل مورد تقاضای شرکت دارای صلاحیت است. این صلاحیت قطعا شرایط سختی را برای اثبات از راه دور دارد.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق پناهندگی

امروزه با توجه به شرایط نا به سامان کشورهای خاورمیانه، شهروندان این کشورها اقدام به پناهندگی می کنند. در کشورهایی مانند سوریه، عراق یا افغانستان به دلیل ناامنی ها و جنگ های داخلی و خارجی، مردم به دنبال جایی هستند تا در آن زندگی کنند که امنیت برقرار باشد. برای بسیاری از ایرانیان هم گزینه پناهجویی همواره در ذهن شان بررسی می شود.

حال ممکن است دلیل این پناهندگی مسائل اقتصادی باشد و یا اینکه زمانی که از روشهای قانونی اخذ اقامت ناامید می شوند.

مقصد این پناهجویان عموما کشورهای غرب اروپاست.

در سال های اخیر تعدادی از مردم این کشورها به جزیره قبرس وارد شده اند. برخی قصد دارند که در قبرس شمالی بمانند، برخی قصد دارند که به قبرس جنوبی بروند و از آنجا وارد یونان بشوند.

به دلیل افزایش این نرخ ورود، در فرودگاه ها برای ورود مسافران از کشورهای خاورمیانه سخت گیری انجام می شود.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق پناهندگی را می توان کاملا رد کرد. به دلیل اینکه اگر فرد پناهجو دستگیر شود، ابتدا به ترکیه و سپس به کشور خودشان بازگردانده می شوند.

پس مهاجرت به قبرس شمالی بوسیله اعلام پناهندگی روش خوبی برای ورود نیست.

شهرهای مهاجرپذیر قبرس شمالی

مهاجرپذیر بودن یک کشور و همچنین شهری که برای مهاجرت انتخاب می کنیم یکی از نکات بسیار مهم در پروسه مهاجرت است.

کشور قبرس شمالی یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای کوچک جهان است. یکی از نکات برجسته در قبرس شمالی ارتباط بسیار خوب مردم این کشور با مهاجران ایرانی است. ایرانیان در قبرس شمالی یکی از بالاترین جوامع مهاجر را تشکیل داده اند. ارتباطات خوب و مثبت قبرسی ها با ایرانیان را در فضای کسب و کار و ارتباطات خانوادگی به راحتی می توان مشاهده کرد.

حال سوال این است که شهرهای مهاجرپذیر در قبرس شمالی کدام ها هستند؟

شهرهای گیرنه، اسکله، فاماگوستا و لفکوشا؛ شهرهای مهاجرپذیر قبرس شمالی هستند. از این نظر که جمعیت ایرانیان در کدام شهرها سکونت دارند، باید گفت که شهرهای اسکله و فاماگوستا بیشترین ایرانی را در بین دیگر شهرهای مهاجرپذیر قبرس جای داده است.

حضور در این شهرها و زندگی در کنار جوامع ایرانی مزایا و معایب خود را دارد.

از این نظر می توان مفید باشد که در بدو ورود می توان دوستان جدید پیدا کرد و غم غربت را کمتر به خاطر آورد. همچنین به دلیل اینکه با ایرانیان راحت تر می توان ارتباط گرفت احتمال پیدا کردن کار و یادگیری موارد مهم در آن کشور سریعتر اتفاق می افتد.

از نظر دیگر می تواند عیب به حساب بیاید. زیرا دیرتر با فرهنگ جامعه ای که به آن مهاجرت شده است خو گرفته می شود. نکته دیگر هم در یادگیری زبان آن کشور است. حضور در شهرهای مهاجر پذیر قبرس شمالی و البته ارتباط با مردم بومی یادگیری زبان را تسریع می بخشد.

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی برای همه ممکن است گزینه مناسبی نباشد. اما برای کسانی که بخواهند از مزایای زیر استفاده کنند قبرس شمالی بهترین گزینه است:

1- کسانی که قصد دارند با هزینه های بسیار معقول مهاجرت کنند.
اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی یکی از گزینه های بسیار عالی برای ایرانیان است. زیرا با قیمت یک واحد آپارتمان در شهرهای بزرگ ایران به راحتی می توان یک آپارتمان و در بعضی موارد یک ویلا در قبرس شمالی خریداری کرد.


جهت مشاوره برای مهاجرت به قبرس شمالی با ما تماس بگیرید


 

این نوع اقامت کمک می کند تا هم سرمایه گذاری داشته باشید. زیرا در قبرس شمالی رشد سالیانه قیمت مسکن به دلیل رشد سرمایه گذاری خارجیان وجود دارد.

2- اخذ اقامت سریع و آسان
یکی از سریع ترین و راحت ترین پروسه های مهاجرتی و اقامتی را می توان در قبرس شمالی تجربه کرد. کسانی که ملک خریداری می کنند در یک بازه 20 روزه تا یک ماهه می توانند اقامت شان را دریافت کنند.

3- امنیت در قبرس شمالی
قبرس شمالی امن ترین کشور کوچک جهان است. نرخ دزدی و جرم در این کشور نزدیک به صفر است. در قبرس شمالی خودروهایی که درب شان قفل نشده باشد زیاد می بینید. زمانی که در دریا شنا می کنید و وسایل تان در ساحل است نگرانی ای بابت دزدیده شدن وسایل تان ندارید.

4- هزینه های زندگی در قبرس شمالی
در قبرس شمالی خرید ملک و خودرو به پوند انگلستان است اما مخارج زندگی به لیر ترکیه است. پایین بودن نرخ خرید لیر ترکیه نسبت به دلار و یورو، امکان زندگی بهتر و کم خرج را برای مهاجران قبرس شمالی فراهم می کند. از طرفی هزینه مواد غذایی در قبرس شمالی با قیمت مواد غذایی در ایران بسیار نزدیک و در برخی موارد پایین تر است.

5- آب و هوای قبرس شمالی
اگر به یاد بیاوریم همواره در جغرافیا می گفتند آب و هوای معتدل مدیترانه ای بهترین آب و هوا است. آب و هوای قبرس شمالی به دلیل حضور در دریای مدیترانه دارای آب و هوایی بسیار خوب است. تعداد روزهای آفتابی در این کشور حدود 300 روز در سال است. همچنین در این جزیره زیبا انواع میوه ها رشد می کنند. از جمله توت فرنگی، موز، سیب، پرتقال، لیمو، نارنگی، توت، گلابی، کیوی و … .

6- تفریحات در قبرس شمالی
وجود انواع و اقسام تفریحات در قبرس شمالی باعث جذب گردشگران و مهاجران شده است. از مناظر طبیعی چون کوه ها و سواحل بسیار زیبا گرفته است تا مکان های تاریخی همچون قلعه ها و کلیساها. در کنار اینها وجود کازینوها، کلاب ها و برنامه های تفریحی مختلف بر جذابیت های این شهر افزوده است. بسیاری از ساکنان کشورهای غرب اروپا مانند انگلستان، آلمان و حتی کشورهای اسکاندیناوی به همین دلایل مهاجرت به قبرس شمالی را انتخاب می کنند.

7- کمک به مهاجرت به کشورهای پیشرفته
برای بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، مهاجرت مستقیم به کشور مقصد بسیار مشکل است. مانند کشورهایی چون کانادا، استرالیا و آمریکا.

در این شرایط یکی از بهترین گزینه ها مهاجرت به یک کشور ثالث است. این کشور می تواند مقصدی کوتاه مدت باشد تا هم در پرونده مهاجرتی به فرد متقاضی کمک کند. و هم از این نظر که از تلاطم های اقتصادی ایران در امان باشد.

پس می توان مهاجرت به قبرس شمالی را یک سکوی پرتاب به حساب آورد.

هرچند که بسیاری از مهاجران که با این دید به قبرس شمالی وارد شدند، بعد از مدتی با توجه به نکات مثبت جزیره تصمیم به اقامت همیشگی در قبرس گرفتند.

8- زبان رسمی قبرس شمالی و یادگیری سریع
زبان رسمی مردم قبرس شمالی، ترکی استانبولی است. برای ایرانیان به دلیل اشتراکات واژه ای بسیار زیاد با زبان ترکی یادگیری آن بسیار آسان است.

شاید اگر کسی 6 ماه فشرده وقت بگذارد، می تواند بسیار راحت و روان ترکی استانبولی را صحبت کند.

در مهاجرت به قبرس شمالی و یا هر کشور دیگری نیازمند یادگیری زبان آن کشور است. حال هرچه یادگیری این زبان آسانتر باشد، سرعت ادغام فرد در فرهنگ آن کشور سریعتر خواهد بود.

پست های مرتبط