5/5 - (1 امتیاز)

✨قبرس گردی با شرکت سرمایه گذاری کارگر✨
✨این دفعه در شهر فاماگوستا✨

سلام من رضا هستم و امروز میخواهیم با کارگراستیت شما را با اصلی ترین محله های شهر فاماگوستا در قبرس شمالی آشنا کنیم.

خب میخوام از قدیمی ترین جای شهر فاماگوستا شروع کنم یعنی دانشگاه EMU ، با من همراه باشید.

خیابان سالامیس SALAMIS در شهر فاماگوستا

خیابان سالامیس SALAMIS بعد از سال ۱۹۷۹ که دانشگاه EMU تاسیس شد رونق بیشتری پیدا کرد که این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های قبرس شمالی و حتی در جهان است.

از جمله رشته هایی که در این دانشگاه تدریس میشه میتوان به رشته های داروسازی، دندانپزشکی و رشته های شاخه هنر اشاره کرد.

از خرابه های سالامیس تا میدان دانشگاه رو میگن سالامیس یولو یا همان خیابان سالامیس و از میدون دانشگاه تا سولو چمبر معروفه به بلوار ایسمت بنونو که البته محلی ها بیشتر به اسم خیابان سالامیس میشناسند.

در واقع یکی از اتفاقات جالبی که به واسطه تاسیس دانشگاه EMU در این خیابان افتاده حضور برندهای موفق و سرشناس در این خیابون بوده حتی مراکز تجاری بزرگ و اختصاصی برای نمونه برند mavi رو در این خیابون مشاهده میکنیم.

 

شما شاید این مطلب رو دوست داشته باشید : ۸ دلیل سفر به قبرس شمالی 

 

یکی از جاذبه های زیبای خیابون سالامیس وجود یک دریاچه زیباست که هر سال میزبان پرنده های مهاجر مثل فلامینگو هست و اکثر کوچه های اوایل این خیابون به این دریاچه منتهی میشه و البته قدیمی ترین شعبه کمپانی کارگراستیت در ورودی یکی از همین کوچه ها قرار دارد.

این خیابان پر از کافی شاپ ها و رستوران های متعدده که هرکدوم رو در هر لحظه اراده کنید میتونید استفاده کنید. ولی مثل من میتونید از درخت های شاتوت این خیابون لذت ببرید.

از سایر برندهای این خیابون میتونیم به LC Walkiki اشاره کنیم که از خیابان مقابل این فروشگاه میتونیم برسیم به یکی از دفاتر کارگراستیت در برج پریمیر

یه چیز جالبی که تو این شهر هرکی وارد میشه و نظرش رو جلب میکنه حس حیوان دوستی مردم این شهر هست مثل این سگ های خوشگل و مهمان نواز

همینطور که مشاهده میکنید تعدد چند برند در قسمت مرکزی خیابون سالامیس مشاهده میشه و میشه گفت این قسمت مرکز شهر فاماگوستا است.

مردم قبرس نسبت به درخت های زیتون تعصب دارند و این موضوع رو در بدو ورود میتونید متوجه بشید. اما چیزی که جالبه اینه که بعضی از این درخت ها با قدمت حدود ۲۰۰ سال در مقابل یکی از رستوران های موفق این شهر یعنی رستوران کالیفرنیا در فاماگوستا قرار دارند.

فروشگاه برندهای Adidas و Terranova دقیقا در سه راهی گلسرن یکی از قدیمی ترین محله های فاماگوستا قرار دارند.

خیابان بعدی که مشاهده میکنید خیابان گلسرن هست که به دریا منتهی میشه و به واسطه ویلاهای خوشگل و گل آرایی این ویلاها بسیار زیباست.

روبروی سه راه گلسرن هم فروشگاه Lemar رو داریم یکی از فروشگاههای زنجیره ای بزرگ در قبرس شمالی هست. وارد فروشگاه Lemar که میشیم وقتشه که یکی دیگه از خدمات کمپانی کارگراستیت رو هم به شما معرفی کنیم.

در مجموعه Lemar کمپانی کارگراستیت یکی از خدمات دیگه اش رو معرفی کرده که فکر میکنم در گرمای تابستون جای خوبی باشه: آب میوه های طبیعی SKY JUICE

و اما در انتهای خیابون سالامیس رسیدیم به میدان سولو چمبر یا همان میدون مسجد که از یه طرف میخوره به Mr. Pound و برج های انجل تاور ، کمپانی کارگر استیت در خیابان سالامیس سه شعبه داره که یکی دیگه از شعبه ها در انجل تاور است.

امیدوارم که معرفی خیابان سالامیس برای شما جالب و جذاب بوده باشه، به امید دیدار شما در شهر زیبای فاماگوستا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط