5/5 - (1 امتیاز)

در این پست به بررسی شغل های پردرآمد در ترکیه خواهیم پرداخت

انواع شاخه‌های پزشکی در ترکیه و همچنین دندانپزشکی در ترکیه جزو مشاغل پر درآمد در این کشور محسوب می‌شود. این دست از مشاغل شرایط ایده‌آلی را برای کار در ترکیه دارند. میانگین درآمد مشاغل پزشکی در ترکیه در سال ۲۰۲۱ مبلغی حدود ۲۲۱۰۰۰ لیر در سال است. این مبلغ با توجه به افزایش سابقه کار، سختی کار، نوع منطقه خدمت متغیر بوده و قابل افزایش و کاهش است.

قضات به دلیل مسئولیت‌های زیادی که در ارتباط با شغل خود دارند، حقوق بسیار بالایی در ترکیه می‌گیرند. تصمیم‌گیری درباره سرنوشت افراد کار ساده‌ای نیست و دریافت دستمزد بالا در مقابل کار سخت قاضی‌ها کاملاً توجیه پذیر است. ترکیه نیز مثل اغلب کشورها، بیشترین میزان درآمد را برای قاضی‌ها در نظر می‌گیرد. همچنین این گروه همواره مورد احترام مردم جامعه هستند. متوسط درآمد در ترکیه در سمت قضاوت، در سال ۲۰۲۱ مبلغی حدود ۲۷۲۰۰۰ لیر در سال است. از جمله عواملی که بر کاهش و افزایش میزان حقوق قضات در ترکیه تاثیر گذار است عبارت‌اند از:

سطح تجربه

سطح تجربه مهمترین عامل تعیین کننده حقوق قاضی است. طبیعتاً هرچه شخص سال‌ها تجربه بیشتری داشته باشد، دستمزد وی نیز بالاتر می رود. یک قاضی در قسمت اداری با کمتر از دو سال سابقه کار تقریباً ۱۵۳۰۰۰ لیر در سال درآمد دارد. درحالی‌که فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال ۲۱۶۰۰۰ لیر در سال درآمد کسب می‌کند. این رقم یعنی ۴۲٪ بیشتر از فردی با سابقه کمتر از دو سال. همچنین اختلاف حقوق بین پنج تا ده سال حقوق ۲۸۴۰۰۰ لیر در سال را نشان می‌دهد، یعنی ۳۱ درصد بیشتر از فردی که دو یا پنج سال سابقه کار دارد.

مدرک تحصیلی

قانون اداری ترکیه به‌گونه‌ای است که اختلاف درآمد میان مدارک مختلف تحصیلی وجود دارد. هرچه مدرک بالاتر باشد درآمد نیز افزایش می‌یابد. این امر در مشاغل مربوط به رشته حقوق در ترکیه بیشتر مشهود است.

فردی که به‌عنوان وکیل در ترکیه مشغول به کار می‌شود، نه تنها از جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار است، بلکه درآمد بالایی نیز کسب می‌کند. یک وکیل در ترکیه سالانه حدود ۱۹۲۰۰۰ لیر درآمد دارد. حداقل حقوق دریافتی وکلا ۸۸۱۰۰ لیر در سال و حداکثر حقوق دریافتی آن‌ها ۳۰۴۰۰۰ لیر در سال است. از جمله عوامل موثر در افزایش یا کاهش حقوق وکلا در ترکیه عبارت‌اند از:

سطح تجربه

یک وکیل با سابقه کمتر از دو سال تقریباً ۱۰۰۰۰۰ لیر در سال درآمد دارد. در حالی که فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال ۱۳۴۰۰۰ لیر در سال درآمد خواهد داشت. این رقم یعنی شخصی که ۵ سال سابقه دارد، حدود ۳۴٪ بیشتر از فردی که سابقه کمتر از دو سال دارد درآمد کسب می‌کند.

 

تحصیلات و مدرک دانشگاهی

سطح تحصیلات یکی دیگر از عوامل موثر بر میزان درآمد وکلا است. وقتی سطح تحصیلات یک وکیل لیسانس باشد، متوسط ​​حقوقی که دریافت می‌کند ۱۱۴۰۰۰ لیر در سال است. در‌حالی‌که فردی با مدرک کارشناسی ارشد سالانه ۱۷۹۰۰۰ لیر در ترکیه حقوق می‌گیرد. این رقم یعنی ۵۷٪ بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است. همچنین وکیلی که دارای مدرک PhD است، ​​درآمدی حدود ۳۰۰۰۰۰ لیر در سال دارد این رقم یعنی ۶۸٪ بیشتر از کسی که دارای مدرک کارشناسی ارشد است.

محل خدمت

یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر میزان درآمد وکلا در ترکیه محل خدمت آن‌ها است. هر چه منطقه دور افتاده‌تر باشد، میزان درآمد وکلا بیشتر خواهد بود.

مدیران بانک

مسئولیت صدها میلیون وجه نقد و سرمایه‌گذاری‌های مختلف با تمام ریسک‌های مرتبط با این شغل، مدیریت بانک را به یک وظیفه بسیار سخت تبدیل کرده است که درآمد بالا در این شغل را نه تنها در ترکیه بلکه در اغلب کشورها توجیه‌پذیر نموده. فردی که به‌عنوان مدیر بانک در ترکیه کار می‌کند، حداقل ۸۷۰۰۰ لیر و حداکثر ۲۶۳۰۰۰ لیر در سال درآمد دارد. بنابراین میانگین درآمد مدیران بانک در ترکیه مبلغی حدود ۱۷۱۰۰۰ لیر در سال است. عوامل مختلفی بر میزان درآمد مدیران بانک در ترکیه تاثیر گذار است. این عوامل عبارت‌اند از:

سطح تجربه

یک مدیر شعبه بانک با کمتر از دو سال سابقه کار، تقریباً ۹۷۵۰۰ لیر در سال درآمد دارد درحالی که فردی با دو الی پنج سال سابقه ۱۲۷۰۰۰ لیر و فردی با پنج تا ده سال سابقه ۱۷۸۰۰۰ لیر درآمد خواهد داشت. بنابراین سطح تجربه و سابقه کار تاثیر زیادی برای میزان درآمد اشخاص دارد.

سطح تحصیلات و مدارک دانشگاهی

یکی دیگر از عوامل موثر بر میزان درآمد مدیران بانک در ترکیه، میزان تحصیلات اشخاص است. به‌عنوان مثال یک مدیر بانک با مدرک کارشناسی ۱۲۰۰۰۰ لیر در سال درآمد دارد ولی اشخاص با مدرک کارشناسی ارشد ۲۱۳۰۰۰ لیر در سال درآمد خواهند داشت.

محل خدمت

محل خدمت یکی دیگر از عوامل موثر بر میزان درآمد مدیران بانک است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط