5/5 - (1 امتیاز)

ثبت شرکت در ترکیه

اطلاع داشتن از قوانین تجارت ترکیه و قانون سرمایه گذاران خارجی برای فردی که به دنبال تاسیس شرکت می باشد ضروری است.

در برخی موارد و تحت شرایطی خاص به دنبال باز کردن یک شرکت در این کشور می توانید نسبت به درخواست اقامت خود و خانواده تان هم زمان با خود اقدام نمایید. قرار داشتن ترکیه در بین کشورهایی که اقتصاد پویا و رو به رشد دارند این کشور را به مکانی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

به طوری که بر اساس آمار اقتصاد ترکیه در بین ۲۰ اقتصاد برتر دنیا قرار دارد. اگر به دنبال مهاجرت به ترکیه هستید باید بدانید که جای امنی را از نظر سرمایه گذاری انتخاب کرده اید.

حمایت دولت ترکیه از سرمایه گذاران خارجی و اعطاء کردن تسهیلات مناسب و در بسیاری از زمینه ها کاهش دادن مالیات سرمایه گذاران خارجی می تواند زمینه ی مناسبی را برای سرمایه گذاری اتباع خارجی در ترکیه فراهم نماید.

انواع ثبت شرکت در ترکیه

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد ثبت شرکت برای ایرانیان کاملا متفاوت از ایران می باشد. در ترکیه بیشتر ایرانیان شرکت هایی با مسئولیت محدود تاسیس می کنند. مثلا در ترکیه برخی از شرکت ها وجود دارد که به عنوان شرکت های بین المللی تابع قوانین جمهوری ترکیه نمی باشند ، در حالی در ایران هیچ شرکت خارجی نمی تواند شروع به کار کند مگر بر اساس قوانین ایران.

شرکت با مسئولیت محدود (لیمیتد/ LS) این شرکت حداقل با یک نفر و حداکثر با ۵۰ نفر شریک در ترکیه قابل ثبت می باشد.

این سهامداران می توانند از اشخاص حقیقی و یا حقوقی تشکیل گردند. و به طور کامل از اتباع خارجی و یا شهروندان ترکیه باشند. البته لازم به ذکر است فردی را که سهامداران به عنوان مدیر شرکت انتخاب می نمایند می تواند هم از سهامداران باشد و یا فردی دیگر غیر از سهامداران.

در واقع این بخش از کار با توجه به اساسنامه ی شرکت مشخص می گردد. حداقل سرمایه جهت این که بتوانید کمپانی خود را ثبت کنید ۱۰۰۰۰ هزار لیر ترکیه می باشد. و تمام کارهای رسمی مربوط به شرکت می بایستی در دفترخانه رسمی انجام گردد.

سهامداران شرکت با مسئولیت محدود (لیمیتد / LS)

مسولیت سهامداران در شرکت با مسئولیت محدود (لیمیتد / LS) با توجه به میزان سرمایه ای که اعلام کرده اند مشخص می گردد. بنابراین این موضوع بدین معنا می باشد که میزان مسئولیت ها در این نوع از شرکت ها به صورت مساوی و برابر در نظر گرفته نمی شود و میزان مسولیت در بدهی ها و یا حتی مالیاتی که باید پرداخت کنند بر اساس میزان سهام آن ها در شرکت مشخص می گردد.

شرکت سهامی خاص/ عام

برای این که بتوانید شرکت سهام خاص تاسیس نمایید نیازمند حداقل ۵ شخص حقیقی و یا حقوقی هستید. هر یک از شرکاء به اندازه ی سهمی که در شرکت دارند نسبت به درآمد و هم چنین بدهکاری های شرکت مسئولیت دارند.

در واقع مقدار سهم ها بایستی در شرکت مشخص باشد و هر یک از شرکاء می توانند به هر اندازه ای که می تواند سهم داشته باشد. اگر اقدام به تأسیس شرکت سهام خاص کرده باشید جلسات عمومی شرکت شما می بایستی با حضور نمایندگان از وزارت تجارت ترکیه برگزار گردد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط