4.2/5 - (5 امتیاز)

سیستم های حمل و نقل عمومی در ترکیه مانند اتوبوس های محلی، تاکسی، مینی بوس، تراموا و مترو وجود دارد. انتخاب شما برای وسیله نقلیه بستگی دارد که با چه سرعتی می خواهید به مقصد برسید. در واقع، یکی از بهترین امکانات در مورد مسافرت به ترکیه، لیستی از وسایل حمل و نقل در سطح شهر است. از اتوبوس ها و دوچرخه گرفته تا قطارها، اتومبیل های اجاره ای و وسیله های های لوکس تر برای جابجایی در سطح شهر وجود دارد. در این مقاله مواردی در خصوص حمل و نقل در ترکیه شرح داده شده است که برای سفر باید بدانید.

سیستم حمل و نقل اتوبوس محلی برای جابجایی در ترکیه

محبوب ترین نوع حمل و نقل در سراسر کشور ترکیه، اتوبوس است که معمولا برای سفرهای طولانی مدت با بیش از چهار ساعت استفاده می شود. تمام شهر های ترکیه دارای اتوبوس های محلی زیادی هستند که برای استفاده مقرون به صرفه و ارزان هستند. شما می توانید یک بلیط اتوبوس هوشمند خریداری کنید که پس از اینکه آن را شارژ اعتباری کردید، می تواند نه تنها در اتوبوس ها بلکه در مترو، تراموا و کشتی ها استفاده شود.

آنچه که شما را شگفت زده می کند این است که اتوبوس ها در ترکیه بسیار لوکس و دارای استاندارد اروپایی هستند. برخی از شرکت های اتوبوس در حال حاضر اینترنت بی سیم را برای مسافران خود فراهم می کنند. صندلی ها بسیار راحت هستند. هنگام سفرهای بین شهری، امکان استراحت برای استفاده از توالت و رفع خستگی وجود دارد.

معمولا یک قطعه کاغذ در مقابل اتوبوس وجود دارد که شما را از هزینه ها و مقصد ها مطلع می کند. در غیر این صورت، باید از راننده سوال کنید. اگر در هتل اقامت دارید، بهتر است کارت های ویزیت را از روی پیشخوان هتل بردارید تا بتوانید آدرس را به راننده نشان دهید.

مینی بوس (Dolmus): مینی بوس ها جایگزین مناسب برای اتوبوس های محلی هستند و در راه های استانداردی که روی صفحه نمایش خودرو نمایش داده می شود، حرکت می کنند.

 

سیستم حمل و نقل تاکسی در ترکیه

تعداد تاکسی ها در سطح شهر فراوان هستند که در ایستگاه های تاکسی قرار گرفته اند. پرداخت هزینه تاکسی با توجه به تاکسی متر محاسبه می شود. تمام تاکسی ها در ترکیه، طبق قانون، مجاز به داشتن تاکسی متر هستند. با این حال، معمولا یک قطعه کاغذ در مقابل تاکسی وجود دارد که شما را از هزینه ها و مقصد ها مطلع می کند. هم چنین این لیست ها به وضوح در ایستگاه های تاکسی نیز قابل مشاهده است.

سیستم حمل و نقل ریلی

سیستم مترو ترکیه با قطار های زیرزمینی و سطح زمین به سرعت در حال رشد است. در حال حاضر عمده شهرهای ترکیه دارای مترو زیر زمینی هستند. مسافرت با قطار برای اکثر مسافرین ترکیه و حتی به طور متوسط ساکنین محلی نسبتا ناشناخته است. با این حال، بر روی مسیرهای شبکه ای مترو که در شهرهایی مانند ازمیر، استانبول و آنکارا وجود دارد، در حال انجام یک تعمیرات عظیم هستند.

انتظار می رود تا سال 2023 پروژه های خط آهن قطارهای سریع السیر مانند آنکارا-سیواس، آنکارا-بورسا و آنکارا-ازمیر تکمیل شود. در سفر با قطار، مجموعه ای از گزینه های مختلف با هزینه های متفاوت وجود دارد. اما برای استفاده از قطار های شهری، همانطور که گفته شد، باید یک بلیط اینترنتی تهیه کنید.

تراموا: شهرهای مختلف نیز دارای تراموا بیرونی (در سطح زمین) هستند که یک راه سریع و کارآمد برای جابجایی در سطح شهر هستند. اگر در استانبول اقامت دارید، یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های عبور از شهر، استفاده از تراموا است که از فرودگاه بین المللی به طور مستقیم از طریق قسمت های اصلی مرکز توریستی و خارج از حومه شهر حرکت می کند. استفاده از تراموا برای جابجایی بسیار ارزان و آسان است و به ندرت در آن گم می شوید.

سیستم حمل و نقل هواپیمایی

در ترکیه با استفاده از هواپیماهای متناسب با بودجه و برنامه شما، به راحتی می توانید از آن ها به صورت برنامه ریزی شده استفاده کنید. حتی ترکیه ای ها، که معمولا به طور سنتی در جاده سفر می کنند، اکنون بیشتر از پرواز استفاده می کنند. چرا؟ قیمت ها کاهش یافته است و این روش پرسرعت ترین راه جابجایی است. پروازی از استان ازمیر به استانبول تنها یک ساعت طول می کشد، در مقایسه با یک سواری یا اتوبوس که می تواند تا 10 ساعت طول بکشد.

اجاره ماشین در ترکیه

اجاره یک ماشین در ترکیه نسبتا آسان است. البته اگر شما اسناد شناسایی مانند گذرنامه و گواهینامه رانندگی داشته باشید. اکثر مسافرین اروپایی و آمریکای شمالی می توانند از گواهینامه رانندگی خود در کشور خود استفاده کنند نه گواهینامه رانندگی بین المللی، اما قبل از اجاره خودرو، برای اینکه مطمئن شوید، از شرکت اجاره خودرو این مورد را بررسی کنید.

اکثر وسایل نقلیه از بخش های خودرو سازی اروپایی یا ژاپنی خواهند بود، بنابراین باید از یک استاندارد خوب برخوردار باشند.

به یاد داشته باشید که قیمت گاز در ترکیه در حال حاضر گران ترین قیمت نسبت به سایر کشورهای جهان را دارد. هم چنین جریمه های پلیس، در محل وقوع خطای رانندگی، می تواند بسیار سنگین باشد. سعی کنید یک ماشین با GPS داشته باشید، مخصوصا برای تردد در سطح شهرها، زیرا می توانید از گم شدن در سطح شهر خودداری کنید. ترکیه نیز برای داشتن تعداد زیادی جمعیت در روزهای خاص مشهور است. به عنوان مثال، جمعه روز نماز برای مسلمانان است؛ بنابراین بسیاری از آنها به مساجد مهم در ترکیه سفر خواهند کرد. و در اخر و مهم تر از همه، با دقت رانندگی کنید!

در ترکیه، بر طبق قانون شما باید در سمت راست رانندگی کنید. با رانندگی در بزرگراه ها و شهرها، متوجه می شوید که بر خلاف جاده ها، رانندگی در شهرهای کوچک کمی دشوار است. هم چنین اگر در بزرگراه ها رانندگی می کنید، توجه داشته باشید که هزینه هایی مانند عوارضی وجود دارد، که این پرداخت ها معمولا از طریق یک میکروچاپ بر روی شیشه جلو صورت می گیرد. حتما جزئیات این پرداخت ها را با ارائه دهندگان اجاره خودرو بررسی کنید.

 

پست های مرتبط