4.7/5 - (6 امتیاز)

جاذبه های گردشگری فاماگوستا

شهر خراب سالامیس

قدمت این شهر به 1100 سال قبل از مسیح برمیگردد. کاشف خرابه های سالامیس توسر پسر تلمن پادشاه جزیره یونانی سالامیس بود. بعد از کشتن برادرش در جنگ ترووا از طرف پدرش به تبعید محکوم شد و به جزیره قبرس نقل مکان کرد و در اینجا خرابه های سالامیس را به تصرف خود درآورد. این شهر که در قرن چهارم بر اثر زلزله از بین رفته بود دوباره بازسازی شده و با نام قسطنطنیه پایتخت جزیره شد.

کلیسای سنت نیکولاس قبرس

کلیسای جامع سنت نیکلاس مسجد لاله مصطفی پاشا از بزرگترین ساختمان های قرون وسطی در فاماگوستا است و در سال ١٣٠٠ میلادی بنای آن آغاز شده است.

دروازه دریایی شهر فاماگوستا

دروازه دریایی یکی از دو دروازه اصلی شهر محصور شده با دیواره است که در سال ١۴٩۶ توسط کاپیتان های ونیزی آن ساخته شده است.

دروازه های چوبی پوشیده از آهن آن از زمان ترکیه وجود داشته اند و دروازه های بزرگ آهنی در طول تاریخ و از دوران حمکرانی ونیزی ها به آن اضافه شده اند.

دیوارهای شهر کهن فاماگوستای قبرس

شهر قدیمی فاماگوستا توسط دیوارهای تاریخی و عظیمی که به طور متوسط ۶۰ فوت ارتفاع و ۳۰ فوت ضخامت دارند و به دوران قرون وسطی مربوط می‌شوند احاطه شده است که تا به امروز دیوارها دست نخورده باقی مانده اند و به خوبی از آنها حفاظت شده است.

دیوارهای شهر در ابتدا بسیار بلند و باریک بودند و بعد از اینکه ونیزیها این جزیره را تصرف کردند، متخصصانی از ونیز آوردند تا دیوار ها را در برابر شلیک گلوله توپ و برای محافظت از خود در برابر عثمانی ها مقاوم کنند.

ساحل نقره ای فاماگوستا

ساحل نقره‌ای مکانی ایده‌ال برای لذت بردن از یکی از منحصر به فرد ترین راه حل های دنیاست. از آنجاییکه این ساحل تالاب مخصوص خود را دارد که دارای تپه های کوچک آب گرم و کم عمق است، شما می توانید با کمک لوله تنفس به تماشای صحنه های رویایی شنای ماهی ها در طول خط ساحلی و اسکله های قدیمی جا مانده در زیر آب بپردازید.

مسجد لالا مصطفی پاشا

در اصل با نام کلیسای جامع سنت نیکولاس شناخته شده و بعدها با نام مسجد سنت صوفیا در فاماگوستا یکی از بزرگترین ساختمان های قرون وسطی در این شهر محسوب می شود.

که بین سالهای 1298 و 1400 ساخته شده و در سال 1328 به کلیسای جامع موقوف شد. این کلیسا بعد از حمله عثمانی در سال 1951 به قبرس و تصرف فاماگوستا به مسجد تغییر یافت و امروزه به عنوان یک اثر قدیمی مورد توجه گردشگران قرار دارد.

 

برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط خرید ملک در قبرس شمالی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

پست های مرتبط