4.3/5 - (13 امتیاز)

قبرس ، جزیره ای منزوی در مدیترانه شرقی ، سابقه غنی سفرهای دریایی از کشورهای همسایه و امپراتوری ها را داشته است.

در تاریخچه قبرس شمالی که در زمان های پیشین از آشوری ها گرفته تا مصری ها ، پارسی ها تا رومی ها ، قبرس طی قرن ها شاهد انبوهی از بازدیدکنندگان بوده است که به سواحل قبرس می آمدند , هر یک از آنها نشانه متمایز خود را در چشم انداز متنوع این جزیره می دیدند.

در اوایل شاهد ظهور شهرها و مراکز تجاری بودیم که به ایجاد روابط با کشورهای اطراف کمک کرد.

این دوره توسط بسیاری از کشورهای خاورمیانه به اشغال در آمد ، اما زمانی بود که حکومت پارسی توسط شاه اواگوراس ساقط شد که منطقه سالامیس توانست تجارت خود را تقویت کند و ثروتمند شود.

این روند رشد از طریق حکومت هلنیستی و رومی ادامه داشت ، با این حال ، هنگامی که قدرت امپراتوری روم شروع به سست شدن کرد و تجارت شروع به کاهش کرد ، فقط زمانی که امپراتوری بیزانس کنترل جزیره را به دست گرفت و استان را به شکوه سابق خود برگرداند ، ثروت عوض شد.
حدود 500 سال آینده شاهد تغییر دست جزیره از طریق ریچارد (Lionheart) ، خانواده لوسیگنان فرانسوی ، عثمانی ها و ونیزی ها بودیم.

در اواسط قرن نوزدهم کانال seuz افتتاح شد ، بنابراین برای محافظت از مسیر تجاری به هند ، انگلیس علاقه زیادی به جزیره واقع در استراتژیک داشت ، که شاهد ساخت بسیاری از جاده های جدید ، خطوط لوله ، آبیاری محصول و راه آهن بود.

این اتحاد با اعلام استقلال قبرس در سال 1960 به خوبی در قرن 20 ادامه یافت. این مجموعه وقایع منجر به اعلام استقلال قبرس شمالی از جنوب در سال 1974 می شود.

 

منبع: welcometonorthcyprus

 

جهت گرفتن مشاوره و سرمایه گذاری با مشاوران ما در ارتباط باشید.

پست های مرتبط