4.7/5 - (7 امتیاز)

آب و هوای جزیره قبرس از ماه می تا اکتبر مدیترانه ای و خشک و در زمستان از دسامبر تا فوریه معتدل می باشد. در تابستان هوای قبرس شمالی گرم است و به ندرت در آسمان ابر یافت می شود، اما هوا در سواحل بسیار دلپذیر می باشد. در زمستان هم می توان شاهد باران و برف در این کشور بود.

دما و شرایط آب و هوایی:

دمای هوا در ماه های مختلف سال:
در دشت های مرکزی طی ماه های جولای و آگوست دما در حدود 30 درجه سانتیگراد و در کوه های ترودوس تا 24 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. حداکثر دما در این دو ماه در این دو منطقه به ترتیب بین 38 و 27درجه سانتیگراد می باشد. دمای هوا در خنک ترین ماه سال یعنی ژانویه، در دشت های مرکزی به 10 درجه و در ارتفاعات کوهستان ترودوس به 3 درجه کاهش میابد و حداقل کاهش دما بین 0 تا 5 درجه می باشد.

دمای دریا:

دمای دریا از ماه ژوئن تا نوامبر بالای 22 درجه می باشد و در ماه آگوست به 27 درجه هم می رسد. حتی در خنک ترین سه ماه سال از ژانویه تا مارس، متوسط دمای دریا 16، 17 درجه سانتیگراد می باشد. دمای عمق سه تا چهار متری دریا مثل سطح دریا در فوریه 16، 17 درجه و در آگوست بین 23 تا 28 درجه است. هیچ نوسانات قابل توجهی در دمای روزانه آب دریا وجود ندارد به جز جاهایی که کمتر از یک متر عمق دارند.

رطوبت هوا:

در طول روزهای زمستانی و شب های تمام سال میزان رطوبت متوسط رو به پایین (65%-95%) می باشد. در تابستان میزان رطوبت در میانه روز در دشتهای مرکزی بین 15% تا 30% است.

مه کمتر رخ میدهد و شاید اوایل صبح هوا مه آلود باشد.

باد:

جهت و قدرت باد در سراسر جزیره قبرس شمالی متغیر است و بستگی به ارتفاع از زمین و دمای محلی دارد.

 

جهت خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی با ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط